Bloggenkät. (:

1. Hur länge har du bloggat?
På min nuvarande blogg, sen mars.
Och innan dess har jag haft 2-3 till. Så det är väl sammanlagt 1-2 år kan jag tro.

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Vanliga personer som älskade att skriva, så såg nog min bild ut innan jag själv började. :D
Och det visade sig vara rätt, eftersom jag nu älskar att skriva. :P

3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Oj, ingen aning. Tror det var Sannas, annars var det nog Karins.

4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Tyvärr så har jag inte tillgång till mitt allra första inlägg jag skrev i bloggvärlden. Men ångrar iaf ingenting jag skrivit under tiden, vare sig i min nuvarande eller de gamla.

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Följer ett antal bloggar via bloggkoll som jag spanar in när de uppdaterat. =)

6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Jag tror nog de alla flesta jag följer/läser är modebloggare.

7. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Hmm, ingen blekaste aning. :S

8. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Sannas blogg. :P

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Min pojkvän tycker nog inte direkt om att jag bloggar, då det tar lite väl mycket av hans tid. ;)
Och desamma tycker nog min mamma som läser, jag försvinner in och glömmer livet runt om.. :S

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja, det tror jag nog. :P Vi får helt enkelt hoppas det iaf. =)

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jo, det finns väl alltid en gräns. :P

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.

Jag bloggar inte om FÖR privata saker.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Bekräftelse?

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Ja, absolut!

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej. Förrutom Sanna men henne träffar jag varje dag ändå. ;)

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Nja, tror inte det. Men det beror iofs på hur mycket personen ifråga bloggar osv.
 
17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Vist får man några elaka ibland, men dem struntar jag i. Jag anser bara att de är avis. ;)

18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Ångrar ingenting som jag skrivit i min blogg.

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Bloggen tar en hel del tid ibland.

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Jag tror det.  =)Bloggandet har nog förändrats ganska mycket på alla sätt..

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Ingen blekaste aning.

22. Avslutningsvis : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Man lär sig att ta emot kritik från de "mindre snälla" kommentarerna och att ta till sig de snälla. =)

23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Man har fått mer inspiration samt mer intresse av kläder. Men också lärt känna nytt folk. =)

24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Dem som känner sig manade så varsegod. =)



Kommentarer
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
* biljana

vilken fiiiiin blogg du har :O Enkel men skit snygg!

2008-04-07 @ 20:13:05 | http://talktomyhand.blogg.se
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
* Johan

nice :)

2008-04-08 @ 23:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback