Recept - Pasta med skinksås.

Till middag gjorde jag som rubriken lyder, pasta med skinksås. Jättegott faktiskt, och efter många om och men så lyckades jag göra rätt. Kan tala om att jag gjorde två försök och lyckades på det andra, eller det var inget fel på receptet. Utan jag som läste lite fel. :P Jag tog dl istället för msk. Men som min mamma sa, man lär sig av sina misstag. :P Helt klart alltså. =)Men iaf, här kommer receptet för er som är sugna. =)

Tid: 10 min
ca. 2 portioner


Du behöver:
2 ½ msk vetemjöl
ca 4 dl mjölk
1-3 msk grädde eller margarin
1 tsk salt
½ krm malen vitpeppar
kassler eller rökt skinka
pasta

Gör så här:
Koka pastan enligt anvisningar på förpackningen.
Skär kassler i tärningar.

Vispa ut vetemjölet med lite av mjölken och vispa i resten av mjölken. Tillsätt grädde eller margarin.
Sätt på plattan och koka upp under omrörning. Låt koka ett par minuter.
Tillsätt kasslertärningarna och låt koka ytterligare ett par minuter.
Smaka av med salt och peppar. Tillsätt också gärna 2 dl riven ost.

Lycka till!


(bild från recepten.se)



Kommentarer
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
* Johan

mums :)

2008-08-11 @ 21:40:12
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
* Sanna

fett gott :P

2008-08-11 @ 21:46:35 | http://sannawiberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback