Bokrecension - "Mina Hemligheter"

Då är ännu en bok utläst. :) "Mina Hemligheter" som är skriven utav Sophie Kinsella. Hon har även skrivit massa andra böcker, tex: En shopaholics bekännelser, Karriär & Köksbesvär, En shopaholic i New York, En shopaholic säger ja och massa andra. Dock är "Mina Hemligheter" den enda jag läst av författaren, men ska läsa fler. ;)

Jag gillade denna bok väldigt mycket. Man kunde relatera till egna "problem" men även se att sånna problem som huvudpersonen Emma råkar ut för lätt kan hända i verkliga arbetslivet. Dock lite svårt att komma in i boken i början tycker jag, då författaren skriver i "jag-form". Men efter 3-4 kapitlen har man kommit in boken. :)

Betyg: 5/5

Handling:
Emma Corrigan, tjugofemårig, karriärstressad marknadsassistent gör bort sig på sitt första uppdrag. På flyget hem yppar hon allt om sitt liv för mannen i stolen bredvid eftersom hon är övertygad om att de ska störta. Döm om hennes förvåning då de möts igen - mannen är grundare av företaget hon jobbar på.

Tänk dig att någon skulle få reda på dina innersta tankar. En fullständig främling. En person som du sedan möter i ett annat sammanhang...

Emma Corrigan är en helt vanlig tjej. Hon drömmer om att avancera på jobbet, få roligare arbetsuppgifter, högre lön och status. Och så har hon sina hemligheter. Hur hon blev av med oskulden, att hon förfalskat sitt mattebetyg och att hennes stringtrosor är väldigt obekväma. Inga uppgifter som hon vill dela med någon annan, men ödet vill annorlunda.



Kommentarer
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
* Lillasyster

Jag älskade de boken....braaa!=)

2008-07-17 @ 12:16:58 | http://twistedlittlesister.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback