Tsunami: Förödelsens våg

Nu tänkte jag ta och hoppa i säng alldeles strax, har precis tittat klart på tv med mamma.
Blev som ni ser väldigt sent ikväll/inatt för att vi fastnade vid tvn där en dokumentär om tsunamin som svepte över Thailand 2004 pågick och slutade precis nu.

Det som hände är verkligen jättehemskt. Att såna fenomen finns och att sånt verkligen kan uppstå helt plötsligt efter en jordbävning. Och förödelsen som denna tsunami orsakade för alla människor som befanns sig där i närheten. Man fick se egna klipp från människor som var med om det, alla livlösa kroppar som återfanns bland allt bråte och båtar m.m.

Går som sagt inte att beskriva med ord hur hemskt detta är, och att det nyligen har varit en tsunami i Stilla Havet vid Samoaöarna. Och att det fortfarande saknas två svenskar sen det hände i tisdags. Jag hoppas innerligt att jag och mina närmaste slipper detta i våra liv. Och att alla andra därute också slipper för den delen, dock vet man tyvärr aldrig var naturens gränser går. :(





Kommentarer
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
* MICHAELA D

Svar: Tack =)

2009-10-04 @ 13:36:48 | http://michaelaa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback