Dag 01 – Om mig

Hur skriver man en text om sig själv utan att den blir allt för lång och tråkig att läsa? Känns som ett omöjligt uppdrag eftersom jag alltid haft svårt att skriva om mig själv.. Men vi gör ett försök tycker jag. :P Varning för lång och tråkig text, börjar från början av mitt liv då. :)

Såg världens första ljus en morgon den 18 juni 1989 ifrån Kungsängens BB. Kom hem till en lägenhet till nära och kära, 5 dagar gammal liggandes i barnvagn åkte familjen ut till farmor & farfar, det var ju trots allt middsommarafton då, kommit tillbaka till samma äng i 21 år nu. :) 3 år senare föddes min lillasyster, och ännu 1 år senare kom min lillebror till världen också. Och med det var familjen fullbordad, hehe. Vi 3 växte som sagt upp i Kungsängen i en lägenhet, med sommrarna på landstället ute hos farmor & farfar.


Syskonskaran; Lillebror Gustav, Lillasyster Sofia och Jag.
Midsommar 2010


Jag gick i förskolan i Kungsängen, men lagom till hösten år 1996 flyttade vi ut till Djurö, utanför Värmdö.
Där började jag 1an och gick hela grundskoleåren där. Hösten 2005 började jag på gymnasiet, blev Samvetenskapliga linjen med idrottsinriktning. Innebandy för hela slanten blev det för mig då, eftersom jag redan i 5an-6an började med den sporten och fullkomligt älskade den! Dock blev det för mycket ett tag för mig och nu spelar jag inte längre, saknar det dock så funderar på att hitta något lag i närheten här. :) Jag tog studenten år 2008 och sen dess har jag inte gjort så mycket, gått hemma mesta dels. Fick dock en vikarieanställning på Djurö Skola våren 2007, så där har jag hjälpt till några timmar de senaste 3 åren.

Den 1 september 2010 tog jag mitt pick och pack, för att bo i Märsta. Flyttade ihop med min pojkvän Johan, som varit min sen 3½ år tillbaka i tiden. Och där bor jag nu med honom och en liten kisse springandes mellan fötterna. :D Jag är tyvärr fortfarande arbetslös till undantag för vikarieanställningen på Djurö, men förhoppningsvis börjar jag plugga på Stockholms Universitet till våren 2011 på linjen Lärande i förskola/förskoleklass.

Som person skulle jag nog säga att jag är blyg och försiktig, men när man väl lärt känna mig blir jag nog mer omtänksam, rolig och trevlig. ;) Jag har haft en uppväxt som en berg och dalbana, fråga min mamma får ni se. ;) Har haft både bra och mindre bra stunder. :P

Det var väl lite om mig, vill ni veta något speciellt tveka inte att fråga för jag svarar mer än gärna. :) Kramar ♥ ♥



Kommentarer
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
* Emelie

Cool header, har du tagit bilden själv? :)

2010-11-16 @ 13:30:44 | http://fighhhter.blogg.se/
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
* mona

hej!

cool blogg :D <3

2010-11-16 @ 15:54:21 | http://myliifeemyyyrules.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback