Stockholm City

Jag är född i Stockholm, Sveriges huvudstad. Kan nog aldrig önska mig att födas eller växa upp i en annan stad. På sommrarna när jag var liten brukade min mamma, mormor och syskonen åka in till stockholm bara för att gå runt på gamla stan och västerlånggatan. Bara för att ha någonting att göra om dagarna under sommarlovet. :)

Finns så många små och roliga affärer längs västerlånggatan, och alla små restauranger som ligger nästan vägg i vägg med varandra. Tycker det är jättemysigt att gå längs den lilla gatan. Dock är det alltid mycket folk där, men det hör till lite tycker jag. :)

Mina favoritaffärer måste jag nog säga är smyckesaffärerna. Så grymt fina smycken de har, men de kostar ju därefter också. :P Men där kan man hitta många fina smycken. :) Annars älskar jag souveniraffärerna också, finns så många roliga saker där som oftast är kopplade till Stockholm, men även till vårt land också. :P

Kanske ska dra med mig svägerskan någon dag och gå där när det är fint väder i sommar. ;)
Stockholm in my heart!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback