Sökte 400 jobb – fick 0 svar.

"Hon är behörig, erfaren lärare med toppenbetyg. Hon har sökt mer än 400 jobb – men aldrig blivit kallad till en intervju. – Kan det bero på att jag heter Svetlana Diatchkova? säger hon" ur artikeln från aftonbladet.

Den här artikeln visar hur Sverige kanske egentligen är, eller vad säger ni? Jag förstår liksom inte riktigt, hon har liksom behörigheten och har toppenbetyg. Men ändå får hon inget jobb, pga hennes utländska namn. Jag vet att i min grundskola hade jag lärare/vikarier som inte hade behörighet. Tycker det är riktigt dåligt.

Men det är ju min åsikt, vad tycker ni? Ska man bedömmas efter sitt namn och vart man kommer ifrån än att bedömmas om betyg, behörighet och utbildning?



Kommentarer
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
* Sweet life style

dåligt!

2008-08-31 @ 22:51:02 | http://sweetlifestyle.se
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
* Katja

Det är helt sjukt. Skrivit en liten artikel på min blogg om detta.

2008-09-01 @ 09:25:03 | http://www.lyckokatten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback