Bokrecension - "En shopaholics bekännelser"

Läste för några dagar ut Sophie Kinsellas bok "En shopaholics bekännelser" och tänkte nu ge er en recension av den. =) Kul va? ;) Iaf, som sagt boken är skriven utan Sophie Kinsella som har skrivit en hel del böcker. Och en duktig författare är hon också. =)

Jag har faktiskt fastnat på hennes böcker, eller ja iaf läst 3 med denna, men fler blir det lovar jag. Bara jag har pengar och är i närheten av en bokhandel. ;);) hihi. Jag gillar hennes sätt att skriva böckerna, för hon skriver i "jag-form". Lite jobbigt när man började läsa hennes böcker men man vänjde sig snabbt och det är ju tur det. Svårt att läsa en bok om man inte förstår riktigt. :) Eller vad säger du? (hittade ingen bra bild som var stor nog, så ni får ursäkta för det suddiga, huvudsak ni ser motiv och färg på boken. :P)

Betyg: 4/5

Handling:
Rebecca Bloomwood har en fantastisk våning i ett av Londons trendigaste områden, en hel hop glamourösa vänner, och en garderob som är fullproppad med moderiktiga plagg. Det enda problemet är väl att Rebecca egentligen inte har råd med något av detta. Hennes arbete som reporter på en finanstidning tråkar inte bara ut henne, det är också väldigt dåligt betalt. Och på sista tiden har Rebecca gång på gång fått påminnelser på räkningar som hon inte kan betala. Hon försöker skära ner på sina utgifter, skaffar sig till och med ett extrajobb. Men alla försök misslyckas. Rebeccas enda tröst är då att shoppa... bara köpa nåt litet... något som hon känner att hon måste ha. Kan Rebecca Någonsin fly från sin drömvärld, hitta äkta kärlek och återfå kontrollen över sina kreditkort?