Recept - Kladdkaksmuffins.

Tänkte dela med mig av receptet till kladdkaksmuffinsarna jag och älsklingen gjorde igår. =) För några av er läsare ville gärna ha det och eftersom receptet till kladdkakan jag skrev förut blev mycket omtyckt så kör vi detta recept också. :)

Tid: 25 min varav 10 i ugn
ca.16 st

Du behöver:

2 ägg
2½ dl strösocker
1 krm salt
4 msk kakao
½ tsk bakpulver
2 dl vetemjöl
100 g smält margarin/smör

Gör så här:

Sätt ugnen på 200 grader, placera upp muffinsformarna på en plåt.
Smält margarinet och låt det svalna.
Vispa ägg och socker, vispa också ner salt, kakao och bakpulver. Tillsätt sist vetemjöl och margarin.

Vispa ihop till en jämn smet och klicka ut i formarna.
Grädda mitt i ugnen, 200 grader i 10 min.
Lägg en handduk över muffinsarna när de svalnat så att de inte blir hårda.

Lycka till! =)




Kommentarer
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
* stina

å sånna e ju jätte goda

2008-08-11 @ 20:24:23 | http://kittygitty.blogg.se/
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
* Malin

yäy!

2008-08-12 @ 19:21:15 | http://killingseagull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback