Låt den rätte komma in

Handling: Oskar fantiserar om hämnd, om att ge igen. Om att vara stark, om att våga. Då står plötsligt en flicka i klätterställningen. En flicka i hans egen ålder som han aldrig sett förut. Hon heter Eli och är en motsägelsefull uppenbarelse - hennes kloka blick, hennes märkliga doft, att hon är så tunt klädd, så vanvårdad och mager och ändå så vacker. Men det är inte okomplicerat, Eli är inte som andra - hon kan inte vistas i solljus, hon äter inte mat och för att komma in i ett rum behöver hon bli inbjuden. Hon måste dricka människors blod för att leva. Hon är vampyr.

Genre:
Drama, Skräck

Skådespelare:
♥ Kåre Hedebrant
♥ Lina Leandersson
♥ Per Ragnar
♥ Peter Carlberg

Jag gillade denna film grymt mycket faktiskt. Jag har även läst boken, vilket ibland kan ses som ett minus men i detta fall var det inte så tycker jag. De har fångat varje scen grymt bra och väldigt bra gjort är filmen med tanke på att den är på bok också. :):) Måste ses. ;)

Betyg: 4/5



Kommentarer
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
* Zandra

Trodde den skulle vara mycket läskigare än den var men den var trots det bra tycker jag.

2009-05-10 @ 20:44:09 | http://znest.blogg.se/
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
* sofia

usch den va sämst!!!:P

2009-05-10 @ 21:18:39 | http://ffiaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback