Fredrik Ljungberg...

...lämnar det svenska landslaget nu efter 10 år och därmed lämnar över tröjnummer 9 till nästa spelare. Matchen mot Ryssland blev den sista, Efter en över tio år lång karriär i landslaget lägger Fredrik Ljungberg sina blågula skor på hyllan. Han stannar nu på 70 landskamper och 14 mål.

I ett brev till Sportbladet berättar stjärnan om sitt beslut. Bland annat skriver Ljungberg: "Jag kommer spela fotboll på högsta nivå i Premier League i flera år till och jag älskar denna sporten mer än något annat. Det enkla faktum att den fysiska belastningen att dubblera och spela både landslags- och klubbfotboll, under så lång tid, till slut tar ut sin rätt och därför har jag nu beslutat att koncentrera mig på spela för min klubb West Ham United FC, och det är där mitt fokus kommer vara i framtiden."

Läs mer om artikeln här. 



Kommentarer
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
* Melissa

ohnej.. :(

2008-06-28 @ 09:23:38 | http://melissao.blogg.se/
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
* Evelina

Jag förstår hans resonemang, det måste vara jobbigt!

Samtidigt kan man ju inte annat än undra om han hade tagit samma beslut om Sverige hade tagit hem guld... ;)



2008-06-28 @ 10:55:58 | http://evelinah.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback