Skolstart!

Japp, idag var första skoldagen för mig. Efter drygt 3 år arbetslöshet/vikarie, var det dags att damma av pennorna och kollegeblocket. ;) Sitter just nu hemma efter en rolig och rätt slö dag på universitetet, väntar på att pojkvännen ska komma hem så blir det middag men ingen aning om vad som ska lagas för att sen ätas. :P

Men som sagt, första skoldagen för mig är avklarar endast 3½ år kvar. :D Haha, men det lär nog gå väldigt fort. Började dagen med att klockan ringde vi 6-tiden, snozade till typ halv7. Käkade lite frukost och gjorde mig iordning, slappade lite med pojkvännen framför tvn innan vi båda tog 7.20 bussen hemifrån. Mötte upp en tjejkompis jag lärt känna via Johan och åkte till Stockholms Universitet. :) Hade lite introduktion om det mesta i programmet och vid 12-tiden var det "lunch"; en smörgås med ett glas vatten blev vi bjudna på. Senare vid 13-tiden var det dags för nästa introduktion, nu om lite olika saker inom pluggandet, studentkåren, biblioteket osv. :)  Vid 15-tiden skiljdes vi åt och tog varsit pendeltåg mot respektive hem. Imorn är vi lediga men på onsdag tar vi nya tag. :D

Känner mig väldigt positiv till detta, äntligen funderat ut vad jag vill göra resten utav livet och med det tillkommer pluggandet. :) Men det gör jag så gärna just nu, såå j*vla trött på att bara gå hemma och räkna timmar och dagar, som blev till veckor, månader och år.

Kommer första uppdatera så mycket som möjligt den kommande framtiden, vet att många vill veta vad som händer i mitt liv. :) Så när jag har möjlighet kommer det uppdateringar. :)



Kommentarer
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
* Jeanette

Va kul att det känns så bra med pluggandet! :D

2011-01-17 @ 17:28:45 | http://channi.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback