16 myter som avslöjar könet på bebis i magen

Vi vet ju redan att det är en pojke som ligger och växer i min mage. =)
MEN det kan ändå vara kul att göra en liten lista om några myter, listan hittade jag hos en av många bloggar jag följer, På Smällen. =)
Så här kommer en lista med 16 myter som avslöjar könet på bebis i magen.


* Söt- eller saltsug

Sug efter godis, sötsaker och glass innebär flicka, sug efter salt och surt innebär pojke.
Jag: En svår tycker jag, då jag personligen inte tycker mig ha haft något större cravings i graviditeten. Mer än att jag typ alltid måste ha cola zero/pepsi max hemma. :P Choklad och allt som godis heter går upp och ner tycker jag, vissa dagar är det till och med frukt dock då bara banan. :P Chips är det samma sak, det går upp och ner så svårt att säga tycker jag. Kanske får Johan gå in och svara här åt mig? :P
Resultat: Oklart.


* Hjärtljud

På mvc lyssnar de alltid bebisens hjärtljud. En puls över 140 innebär flicka, under 140 innebär pojke.
Jag: Kommer inte ihåg de exakta siffrorna mer än att det har legat runt 140 varje gång, ibland starx under och ibland strax över. Men alltid väldigt nära 140 iaf.
Resultat: Pojke.


* Finnar

Det sägs ofta att flickor stjäl mammans skönhet och om man har problem med finnar under graviditeten sägs det att man väntar en flicka.
Jag: Min hy har blivit mycket torrare än vad jag normalt är men inte en enda finne i sikte.
Resultat: Pojke.


* Illamående

Ett starkt illamående under första trimestern antyder flicka.
Jag: Jag har mått väldigt bra hela graviditeten tycker jag, minns några enstaka dagar med illamående i början men trodde ärligt talat att jag skulle må värre.
Resultat: Pojke.


* Konstiga matnojor

Många konstiga matnojor antyder att det ska vara en pojke. Även större aptit säger det.
Jag: Har inte varit sugen på något konstigt vad jag minns iaf, haha. Inga större cravings mer än alltid ha cola zero/pepsi max hemma och vissa tillfällen choklad. Dock var jag väldigt hungrig i början av graviditeten och kändes som om jag kunde äta hur mycket som helst och blev typ aldrig mätt. Minns att jag förvånade mig själv vissa tillfällen.
Resultat: Oklart.


* Magens form

En mage som endast växer framåt ska enligt myterna vara en pojkmage, medan mage som blir bred över höfterna och syns bakifrån är en flicka.
Jag: Haha, bakifrån syns det inte ens att jag är gravid. Växer som sagt bara framåt.
Resultat: Pojke


* Magens höjd
En låg mage innebär en pojke, medan en hög mage innebär en tjej.
Jag: Hmm, vet inte exakt hur jag ska svara här då det känns så olika från dag till dag. Men just nu känns det som om magen sjunkigt en del iaf.
Resultat: Pojke.

* Hormonrand
Hormonranden ska vara ett av de klassiska tecknen - om den sträcker sig hela vägen upp till revbenen ska det vara en pojke, medan en mindre rand ska vara en flicka.
Jag: I början syntes det inget, men framåt v.20+ tror jag det var började en rand ta form. Och idag går den upp till revbenen. Ser ni den tydliga randen på bilden här till höger? =)
Resultat: Pojke.


* Smidighet

Smidiga mödrar väntar en flicka, medan klumpiga väntar pojke.
Jag: Hmm! Jag känner mig så osmidig som det bara går. Att sätta på sig strumpor/skor känns som ett helt träningspass. Och jag har nu till och med börjat gå in i dörrarna här hemma. :P Tänker inte på att jag har en stor mage i vägen när jag ska stänga dörrar. :P
Resultat: Pojke.


* Humör

Rejäla humörsvägningar innebär flicka medan lugnare mödrar väntar pojke.
Jag: Personligen tycker jag att jag är lugn, haha! Kan inte påstå att jag fått några direkta utbrott, men får nog fråga Johan där med. :P
Resultat: Pojke.


* Benen

Tjocka och svullna ben innebär pojke medan tunna och smala innebär flicka.
Jag: Än så länge tycker jag att mina ben är smala, sitter bara och väntar på den dagen då jag börjar samla på mig massa vätska och vikten ökar dramatiskt.
Resultat: Flicka


* Mayaindianernas uträkning

”Det sägs att Mayaindianerna tog reda på barnets kön genom att titta på mammans ålder och det år då barnet blev till. Om båda siffrorna är udda eller jämna – då blir det en flicka. Om ett av talen är udda och ett är jämnt blir det en pojke.”
Jag: Jag hade nyligen fyllt 26år (den 18 Juni) och det var förra året, alltså 2015. Vilket blir ett udda och ett jämt tal och då ska det bli en pojke.
Resultat: Pojke


* Sovläge

Om mamman föredrar att sova på vänster sida väntas en pojke, medan höger sida innebär flicka.
Jag: Haha, jag vaknar mer eller mindre alltid på höger sida MEN somnar (vad jag vet iaf) på vänster sida. :P
Resultat: Pojke.


* Är magen intressant?

Har du några småkillar i din närhet som är nyfikna på magen? Där har du svaret på dina funderingar. Om lillkillen är intresserad av magen finns där en tjej, om inte väntar du troligtvis en kille.
Jag: Har inga småpojkar i närheten så svårt att avgöra denna myt.
Resultat: Oklart.


* Halsbränna

Har halsbrännan blivit din värsta fiende, då väntar du troligtvis en pojke. Om det bara är lite grann eller ingen halsbränna alls väntar du nog en tjej.
Jag: Än så länge ingen större halsbränna, beror lite på hur jag sitter/ligger känner jag däremot. Men vissa kvällar smyger den sig framåt.
Resultat: Flicka.


* Kinesiska kalendern

Antik kunskap som sägs kunna förutsäga könet genom att jämföra ditt födelsedatum med datum för befruktningen. Jag testade med två olika kinesiska befruktningskalender. Den ena och den andra.
Jag: Här fick jag samma svar, men det beror ju helt på om man räknar rätt från befruktningen vilket kan vara svårt då det är så olika. :P Men ägglossning hade jag i alla fall i Juli månad så det har jag utgått från i dessa tester.
Resultat: Pojke


Det totala resultatet av testet: 
11 st resultat tyder på pojke och bara 2 st resultat tyder på flicka, varav 3 oklara resultat som kan vara 50/50.
Så det ser ut som om det stämmer med vad vi fått veta vid rutinultraljudet, EN POJKE! ♥

bild från rutinultraljudet  ♥



Kommentarer
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
* Paulina

Spännande :D jag fick nog några fler på pojke än flicka, men vet redan precis som du att vi ska ha en pojke ;D

Svar: Vad kul! :)Ska bli spännande och se om det stämmer sen när bebisarna tittar ut. :)
♥ CT - ArtondeJuni ♥

2016-02-14 @ 00:36:41 | http://paulinaholmberg.blogg.se
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
* Sofi

I den staden vi bor får dom aldrig garantera könet så vi vet inte till 100% vilket är jätte irriterande haha fast blir ju en fin överraskning!!

Svar: Men barnmorskor vad jag vet får inte säga till 100%, för det första tror jag även det är riktigt svårt att se ibland men framför allt just för att det inte är säkert till 100% utan mer vad de ser utifrån erfarenhet.. Sen är det ju inte ens säkert att det kommer ut en pojke heller, har en väninna vars barnmorska sa pojke också MEN ut kom en liten flicka. =)
Min barnmorska vid rutinultraljudet sa bara att hon tyckte det såg ut som en pojke och visade mig och min man paketet på bebis, hehe. :P
♥ CT - ArtondeJuni ♥

2016-02-14 @ 13:07:10 | http://sofiitane.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback