Den Där Bebisbubblan?

Många pratade om den här bebisbubblan man hamnar i efter förlossningen, men vet inte riktigt om jag hamnade i den, eller jag vet inte vad jag förväntade mig med den bubblan egentligen så antar att jag kanske missade den? :P
 
I vilket fall som helst så börjar vi komma in i lite rutiner känns det som, i alla fall om nätterna och morgnarna. :) Milo vaknar oftast vid 3-4 tiden och får då en ny blöja och sen äter han lite ersättning (jag har givit upp amningen men det tar vi i ett annat inlägg) för att somna om efteråt och vakna vid 6-7 tiden (ibland har han sovit till 8-tiden men det är ett par ensta gånger) för att göra om sanna procedur. Under dagen är det lite olika tider som gäller, men han är mer och mer vaken om dagarna tycker jag. Han ligger antingen i babygymmet och tränar sin nacke eller ligger i sitt babynest och tittar runt eller ligger i min famn och myser. När han sover handlar det om 2-3 timmar i taget så det är rätt skönt, då hinner jag antingen bara ta det lugnt alternativt sova också, hehe, eller plocka i huset. :) Sen somnar han för natten vid 20-21 tiden och sover då fram till 00-01 ungefär för att då äta och få en blöja och sen börjas det om. :)
 
Milo blev förresten idag 19 dagar gammal (!). Dagarna har svishat förbi känns det som och Johan började jobba idag. Han kommer hem på fredag så idag var första dagen "själv" och första natten är på ingång. :) Jag har ju varit hemma själv några ggr tidigare med Milo men då handlat om ett par timmar när Johan varit iväg och gjort någonting exempelvis tvättat bilen eller handlat. Så att vara riktigt själv var lite läskigt men det har gått riktigt bra måste jag säga! Milo har sovit, ätit och tränat nacke i babygymmet med jämna mellanrum under dagen. Just nu sover han i sitt babynest i soffan och jag har kunnat plocka lite i lugn och ro i huset, för att hamna här vid datorn och bloggen en stund innan det dags att förflytta oss till sovrummet.
 
Tanken är att jag ska skriva förlossningsberättelsen snart, får se om jag hinner och orkar göra det imorn kanske. :) Sen lite andra inlägg som är på gång också.
 
på promenad igår - Milo älskar att åka bil och vagn, sover alltid hela vägen. ♥



Kommentarer
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
* Anonym

snygg vagn med rosor 😉

2016-05-12 @ 07:00:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback