Recept - Vaniljkaksmuffins.

Syrran ville pröva en grej med receptet för kladdkaksmuffins, att ta vaniljsocker istället för kakao. Sagt och gjort. Efter middagen bakade vi alltså vaniljkaksmuffins som vi har döpt det till.

Och resultatet blev faktiskt godare än vad jag hade trott mig. Och mycket socker innehåller dessa kan jag lova, hehe. ;) Men iaf, gillade ni kladdkaksmuffins så är detta något ni måste prova också. :D:D Så, jag skriver receptet här igen. Dock utan kakao alltså.

Tid: 25 min varav 10 i ugn
ca.16 st

Du behöver:
2 ägg
2½ dl strösocker
1 krm salt
4 msk vaniljsocker
½ tsk bakpulver
2 dl vetemjöl
100 g smält margarin/smör

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader, placera upp muffinsformarna på en plåt.
Smält margarinet och låt det svalna.
Vispa ägg och socker, vispa ner vaniljsocker, salt och bakpulver.
Tillsätt sist vetemjöl och margarin.

Vispa ihop till en jämn smet och klicka ut i formarna.
Grädda mitt i ugnen, 200 grader i 10 min.
Lägg en handduk över muffinsarna när de svalnat så att de inte blir hårda.

Lycka till! =)




Kommentarer
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
* Natta

Synd att man lagt av att äta sånt gott.

Hur smakade dem?

2008-08-11 @ 22:31:29 | http://nezzzan.blogg.se/
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
* Fia

i like those bombs!

2008-08-11 @ 23:37:33 | http://ffiaw.blogg.se/
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
* svea

jag måste testa detta någon gång! Verkar lite läskigt att äta, men samtidigt gått. Jag menar, undrar hur många gånger man faktist funderat på att pröva detta, och nu har nån gjort de, haha! :)

2008-08-12 @ 22:54:16 | http://sveaj.blogg.se/
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
* emelie

detta recept kommer att komma till användning :)

2008-08-14 @ 00:33:30 | http://emelieberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback